"Mijn naam is Maaike Weerwag. Ik ben uitvaartverzorger, 34 jaar, en woon samen met mijn man en twee zoontjes in IJsselstein.

Al in mijn jonge jaren kreeg ik te maken met de dood. Mijn vader overleed toen ik net zeven was, en in die tijd was het niet gebruikelijk om kinderen bij het afscheids- en rouwproces te betrekken. Men dacht dat dit beter was, maar ik heb zelf ervaren dat het tegendeel waar is en ben dan ook blij om te zien dat daar tegenwoordig heel veel verandering in is gekomen. 

Dat dit mij als klein meisje is overkomen is heel verdrietig maar heeft ook iets moois gebracht: mijn grote interesse in alles rondom de dood, begrip en respect voor de mensen die achterblijven en daarmee uiteindelijk, wat mij betreft, het mooiste beroep dat er bestaat! 

Na jaren in de IT detachering gewerkt te hebben, vond ik dat het tijd was voor verandering en ben ik in 2013 begonnen met de opleiding Uitvaartverzorger bij Docendo in Geldermalsen. In 2014 heb ik mijn diploma Uitvaartverzorger behaald en “Oktober Uitvaartzorg” opgericht."

Lees verder op uitvaart.nl

Doortje Briedé-Bultman