Echtgenote Eddy Wally overleden

• Doortje Briedé

Mariëtte Roegiers, de echtgenote van de Vlaamse zanger Eddy Wally, is zaterdagmiddag op 80-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigt Marina, de dochter van het echtpaar.

Dat schrijft de Standaard. Eddy Wally en Mariëtte leerden elkaar in de jaren 1950 kennen. De zanger verklaarde altijd dat het liefde op het eerste gezicht was. Op 19 juli 1956 trouwden ze.

Lees verder

• Doortje Briedé

De kerkdienst voor Mariëtte Roegiers (overleden op 6 oktober), echtgenote van Eddy Wally, vindt aanstaande zaterdag om 10 uur plaats in de (kleine) parochiekerk Sint-Antonius in de Koningin Astridlaan. Er wordt aan de kerk een scherm opgezet zodat aanwezigen die de kerk niet binnen kunnen de plechtigheid buiten kunnen volgen. De politie verbiedt al vanaf 8.45 uur tot na de plechtigheid het doorgaand verkeer in die straat.

Lees verder

• Doortje Briedé

‘Mijn vader en ik zijn enorm ontroerd door alle steunbetuigingen. Het is ongelooflijk hoeveel mensen ons een hart onder de riem steken in deze moeilijke tijd.’ Marina Wally houdt zich sterk en is een halve week na de begrafenis van haar moeder Mariëtte Roegiers alweer aan het werk. ‘Al krijg ik nu de terugslag.’

‘Ook voor mijn vader waren de jongste dagen lastig om door te komen. Gelukkig sluit hij zich niet op in zijn kamer en komt hij geregeld in de cafetaria van het rusthuis. En ik bezoek hem elke dag.’

Lees verder