De eerste editie van Puur&Persoonlijk is vers van de pers. Het is een magazine dat met hele persoonlijk verhalen ervaringen rondom rouw deelt, troost wil bieden en wil inspireren. Het resultaat mag er wezen. Met een brede glimlach bekijken de drie makers de drukproeven die voor hun neus op tafel liggen. ,,Het is heel laagdrempelig", zegt Natalie Overkamp, die het blad samen met Patricia Holtkamp en Kitty Edelman maakt. ,,We hadden niet de ambitie om tijdschrift de Libelle te maken maar vinden wel dat het net zo makkelijk moet lezen."

De Ermelose is fotograaf, journalist en uitgever van diverse boeken en liep anderhalf jaar geleden al rond met het idee dat ze een magazine wou maken. ,,Dat komt voort uit mijn journalistieke achtergrond. Op een gegeven moment kom je op een omslagpunt in je leven. Het journalistieke werk voor de krant ligt morgen weer bij het oud papier en dit brengt gewoon meer diepgang Het mooiste is om juist in moeilijke momenten iets voor mensen te kunnen betekenen en handvaten te kunnen aanreiken. Ik kan me voorstellen dat mensen die dit tijdschrift gelezen hebben een onderwerp met moeder of vader bespeelbaar willen maken."

Lees verder