De Voorburgse filmmaker Eva Knoet vond het hoog tijd voor een eigen speelfilm. Na een paar maanden productie ging op maandag 6 mei haar film Witte Wolken in première. Over de rode loper liepen de gasten Pathé Buitenhof binnen. De drie hoofdpersonen in het verhaal verliezen ieder een dierbare en gaan daar allemaal anders mee om.

Eerst vond Eva Knoet het een te grote uitdaging, maar na een gesprek met een Britse hockeykeepster tijdens de Olympische Spelen raakte ze geïnspireerd om toch te beginnen met de speelfilm. “Ze vertelde dat een wedstrijd bij de Olympische spelen ook maar een wedstrijd was.” Hierdoor besefte ze dat grote uitdagingen wel haalbaar kunnen zijn en gerelativeerd kunnen worden. Knoet besloot haar droom achterna te jagen en koos voor het onderwerp rouwverwerking.

“Ik heb zelf iemand verloren en daar wilde ik een fictief verhaal omheen maken.” Volgens de regisseuse is rouw voor iedereen persoonlijk en de beleving ervan kan anders zijn. De uiting van rouw laat niet direct zien hoe diep het verdriet zit. “Iedereen verwerkt rouw op zijn eigen manier. Verlies is erg persoonlijk en die emoties wil ik graag laten zien”, vertelt Knoet.

Lees verder