Maaike Ouboter zingt op begrafenis Friso

• Doortje Briedé

De 21-jarige Maaike Ouboter, publiekslieveling van De Beste Singer/Songwriter, zingt vandaag op de begrafenis van Prins Friso. De jonge blondine, die beide ouders verloor toen ze op de middelbare school zat, zingt haar zelfgeschreven tranentrekker Dat ik je mis.

Dit meldt Veronica Magazine. Zowel in ons land als bij onze zuiderburen stond het gevoelige nummer dat gaat over afscheid nemen bovenaan in de hitlijsten.

Lees verder

• Doortje Briedé

Maaike Ouboter, bekend van het programma De Beste Singer-Songwriter, zingt vanmiddag op de uitvaart van Friso. Dat bevestigt de VARA aan RTL Boulevard.

Maaike staat nog aan het begin aan haar carrière. Tijdens Beste Singer-Songwriter zong zij het nummer Dat ik je mis. Dat werd een grote hit in Nederland en België.

Lees verder

• Doortje Briedé

Zangeres-gitariste Maaike Ouboter (21) heeft vrijdag, zeer waarschijnlijk op uitnodiging van de koninklijke familie, tijdens de plechtige uitvaartdienst voor prins Friso het door haar geschreven, autobiografische nummer ‘Dat Ik Je Mis’ gezongen. Dit meldt het AD.

Ouboter brak eerder dit jaar door toen ze met het liedje, dat ze maakte ter nagedachtenis aan haar ouders die kort na elkaar overleden, auditie deed voor het programma De Beste singer-songwriter van Nederland.

Lees verder

• Doortje Briedé

De besloten begrafenis van prins Friso werd voorafgegaan door een dienst in de sobere, met witte bloemstukken en kransen gedecoreerde Stulpkerk. Slechts een zeventigtal gasten woonde de bijeenkomst bij.

Koning Willem Alexander sprak een bijbeltekst en op verzoek van prinses Mabel zong Maaike Ouboter, bekend van het programma ‘De beste singer-songwriter van Nederland’ het liedje ‘Dat ik je mis’.

Lees verder