Een uur na de geboorte van hun zoon was Norbert weduwnaar. Een man moet dan het bevallingsverlof van zijn vrouw kunnen overnemen, bepleit hij. ‘Ik voel me gediscrimineerd.’
Met blijdschap en vol trots… Met verslagenheid en diep bedroefd… Het hangt er maar vanaf aan welke kant je de geboortekaart van Zeph-Clayton begint te lezen. Aan zijn kant prijkt een schattige babyfoto met muts, achterop, binnen zwarte lijnen, staat het overlijden van zijn moeder, Sheba, 36 jaar, een uur nadat hij geboren is.
'Ik heb gelukkig nog een foto gemaakt van Zeph op Sheba's buik. Daarna moest ik achter Zeph aan. Hij had wat vruchtwater binnengekregen en werd naar de afdeling neonatologie gereden. Terwijl Sheba werd gehecht zou ik hem zijn eerste voeding geven. De gynaecoloog kwam daar vertellen dat het plotseling slecht ging met Sheba en dat ze naar de OK werd gereden. Toen hij weer kwam, zag ik aan zijn gezicht dat het vreselijk mis was.'
Lees verder: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3560983/2013/12/12/Moeder-overlijdt-in-kraambed-en-vader-krijgt-twee-dagen-verlof.dhtml