De 70-jarige Goudse Patty heeft waarschijnlijk wekenlang dood in haar woning aan de Roerdompstraat gelegen. Onderbuurvrouw Lizzy van Zijl waarschuwde de politie na aanhoudende vliegenoverlast.
De Goudse Patty leidde volgens buurtbewoners een zeer teruggetrokken bestaan. Veel buren kennen haar zelfs niet eens. Ze weten wel allemaal dat de vrouw waarschijnlijk lang dood in huis heeft gelegen, voor de politie vorige week haar voordeur forceerde en de vrouw in staat van ontbinding aantrof. ,,We vinden het verschrikkelijk dat dit in onze straat is gebeurd'', zegt buurvrouw Olivia Moke.
Zij kampte al enkele weken met overlast van groene kadavervliegen en het schoot door haar heen dat er misschien iets mis was met de buurvrouw, die ze eigenlijk nooit zag. ,,Ik heb voor haar deur staan roepen, maar geen reactie. De politie durfde ik niet te bellen, omdat ik bang was dat ik niet serieus zou worden genomen. Zelf geloofde ik eigenlijk ook niet dat ze dood in huis zou liggen. Zoiets verwacht je toch niet?''