De Amerikaanse tv-persoonlijkheid Joan Rivers is op 81-jarige leeftijd overleden. De comédienne overleed aan de complicaties van een hartaanval, meldt haar dochter.
“Zeer bedroefd maak ik bekend dat mijn moeder is overleden. Ze stierf omringd door haar familie en naaste vrienden”, zei haar dochter in een verklaring.
Rivers kreeg een week geleden een hartaanval tijdens een operatie aan haar stembanden. Ze raakte in coma en kon niet meer zelfstandig ademen. Een dag eerder had ze in New York nog haar autobiografie, Diary Of A Mad Diva, gepromoot.
Joan Rivers in 5 hilarische filmpjes: ‘Als ik sterf, schenk ik mijn lichaam aan Tupperware’
Een eerbetoon aan Joan Rivers, overleden op 81-jarige leeftijd na complicaties tijdens een operatie, door haar vijf beste momenten nog eens van onder het stof te halen.
Joan Rivers was een comédienne ‘pur sang’. Ze nam geen blad voor de mond en was ook voor de camera niet verlegen om haar ongezouten mening te geven. Ze zorgde voor controverse en ophef, maar tegelijkertijd werd Rivers ook omarmd door haar publiek. Want nagegeven, er zijn er maar weinigen die hun mening zo puur en onversneden durven geven in Hollywood als Joan Rivers.
Comédienne Joan Rivers (1933-2014) had een scherpe tong en veel zelfspot
De bekende Amerikaanse comédienne Joan Rivers (81) is woensdag overleden. Rivers kreeg vorige week donderdag een hartstilstand tijdens een operatie aan haar stembanden. Joan Rivers wordt gezien als een pionier voor vrouwen in stand-up komedie.
Joan Rivers had altijd het laatste woord. Ook over haar eigen begrafenis. ‘I want it Hollywood all the way. Ik wil niet een mompelende rabbi; ik wil Meryl Streep die in vijf verschillende accenten huilt. Ik wil er dood beter uitzien dan toen ik nog leefde. En ik wil een windmachine in mijn kist zodat mijn haar wappert zoals Beyoncé.’
De uitvaart van Joan Rivers vindt zondag plaats in New York, in Temple Emanu-El. Dat liet rabbijn Joshua M. Davidson weten aan ABC News.
De Amerikaanse comédienne is donderdag op 81-jarige leeftijd overleden. Ze lag in het ziekenhuis nadat ze afgelopen week een hartstilstand had gehad. Dat gebeurde tijdens een medische ingreep aan haar keel in een kliniek.
Overleden comédienne Joan Rivers was ook privé een grappenmaakster
Archieffoto uit 1989 van Rivers. Foto AP / Nick Ut
Veel komieken staan er vaak om bekend dat ze privé helemaal niet zo grappig zijn, soms depressief zijn of thuis niet te genieten. Zo niet de overleden comédienne Joan Rivers, die ook off stage vermakelijk gezelschap was, schrijft New York Magazine in het artikel Joan Rivers always knew she was funny.
Rivers had niet alleen een feilloze gave om op het juiste moment ad rem een krachtige oneliner in een gesprek te gooien, ook was ze de koningin van de practical jokes, zo schrijft Jonathan van Meter in het artikel, dat dateert van een paar jaar geleden. De comédienne zoekt graag de grenzen op van wat kan, iets wat ze ook doordreef in de cosmetische ingrepen aan haar gezicht. Daar maakte ze ook geen geheim van. Zo had ze een gastrol in de tv-serie Nip/Tuck die draait om plastische chirurgie. Rivers wilde de mythe doorprikken van grote cosmetische merken dat schoonheid uit een potje kwam.
De auteur kende Rivers al een paar decennia, sprak haar verschillende keren en beschrijft een aantal mooie anekdotes. Zo vertelt hij van de keer dat ze een afspraak had bij een schoonheidskliniek waar ze zich liet botoxen. Ze kroop op handen en voeten de wachtkamer in, die vol zat met modellen, terwijl ze met haar mond trok alsof ze een toeval had en schreeuwde ‘kijk wat ze hier met me gedaan hebben!’.
De koningin van plastische chirurgie en zelfspot is overleden. Amerikaanse comédienne en strakgetrokken duizendpoot Joan Rivers, blies op 81 jarige leeftijd haar laatste adem uit. Rivers was een geliefd tv-personage. Dat kwam mede door haar opvallende verschijning en zwartgallige no-nonsence humor. “I've had so much plastic surgery, when I die they will donate my body to Tupperware.”
Plasticgigant Tupperware zit vast niet te wachten op haar lichaam. De comédienne kwam graag met dit soort macabere voorstellen. Brutaliteit, een raspende eksterstem en uitgesproken ideeën op het gebied van seksisme, werden haar handelsmerk.
“I never sit down to write a joke. I don't even have a desk at my house. My bathroom is like my office, I write on my bathroom sink top,” verklaarde de gedreven Rivers eens in een interview. Ze bleef doorwerken tot haar 81'ste. Op Youtube onderhield ze een interviewkanaal genaamd ‘In bed with Joan’. In de laatste aflevering voor haar overlijden interviewt ze de travestiet Bianca Del Rio. Ze praten onder andere over hoe travestieten plassen.
Bloemen en foto's voor het voormalige huis van Joan Rivers in Manhattan. Foto Reuters / Carlo Allegri
Joan Rivers werd gisteren in besloten kring begraven in New York. De uitvaart vond in de ochtend, lokale tijd, plaats in Temple Emanu-El in Manhattan. De 81-jarige comédienne overleed donderdag, nadat ze vorige week een hartstilstand kreeg tijdens een operatie aan haar stembanden.
Rivers, van joodse komaf, was zelf vaak in deze synagoge aanwezig, schrijft persbureau AP. Rabbijn Joshua Davidson leidt de ceremonie. “We rouwen samen met haar familie, vrienden en alle andere miljoenen mensen die ze gelach en plezier heeft gebracht”, zei de rabbijn eerder deze week in een verklaring.
De politie van New York is een onderzoek gestart naar de dood van Joan Rivers. Dat laat een politiewoordvoerder weten aan entertainmentsite The Hollywood Reporter.
De Amerikaanse comédienne en tv-persoonlijkheid overleed donderdag op 81-jarige leeftijd nadat ze vorige week een hartstilstand kreeg tijdens een operatie aan haar stembanden in de kliniek Yorkville Endoscopy. De politie onderzoekt haar dood omdat niet duidelijk is of ze een natuurlijke dood is gestorven.
Bij de herdenking tijdens de Oscars werden de overledenen van het afgelopen jaar geëerd. Er ontstond echter ophef op sociale media door het ontbreken van comedian Joan Rivers.
Meryl Streep herdacht sterren als Robin Williams, Mike Nichols, Maya Angelou, Richard Attenborough en Gabriel Garcia Marquez in een speech. Comedian Joan Rivers werd niet genoemd.
Rivers kreeg een hartstilstand tijdens een kijkoperatie in haar keel. Door een gebrek aan zuurstof raakten haar hersenen beschadigd. Na een week in coma te hebben gelegen, overleed de Hollywood-legende op 81-jarige leeftijd.
Joan Rivers, die bij de uitreiking van de Oscars niet genoemd werd tijdens het speciale ‘In Memoriam’-gedeelte van de awardshow, wordt online wel geëerd.
Veel fans waren zondagavond verbaasd dat Joan geen onderdeel uitmaakte van het In Memoriam tijdens de Oscaruitreiking. De comédienne is wel opgenomen in de webversie van de eregalerij, zo heeft de Academy Of Motion Picture Arts And Sciences laten weten in reactie op de ophef.