Nabestaanden die van het afscheid van hun dierbare iets bijzonders willen maken, kunnen terecht bij Nicole Holthuis, uitvaartzangeres.

Zingen kon ze als kind al als de beste. Haar talent bleek onmiskenbaar, want Nicole Holthuis uit Sleeuwijk werd regelmatig gevraagd om te komen zingen. In een koor of solo, dat maakte niet uit. Daar werd later nog een speciale tak aan toegevoegd. Het zingen bij een begrafenis, crematie, uitvaartmis of aan het graf van de overledene.

En nu is Nicole, moeder van 2 kinderen en in het dagelijks leven lerares, een veelgevraagde zangeres op veelal trieste gelegenheden. ,,Natuurlijk vind ik het fijn om te zingen, maar ik vind het ook mooi dat ik iets voor mensen kan betekenen. Een uitvaart is heel belangrijk, het is het definitieve afscheid, en dat moet goed zijn. Alles moet kloppen en het is fijn als ik daar mijn steentje aan kan bijdragen.''

Lees verder op ad.nl

Nicole Holthuis werd al vaak gevraagd om te komen zingen, maar ze doet nu vooral uitvaarten. ‘Ik vind het mooi dat ik iets voor mensen kan betekenen.’ © Ricardo Smit

Doortje Briedé-Bultman