‘Haar dood moet bijdragen aan een toekomst zonder drugs’, zegt vader xtc-slachtoffer Laura Dirks
Voor de 51-jarige Rob Dirks is na precies een maand ‘eindelijk’ duidelijk waardoor zijn 21-jarige dochter het leven liet. De bikkelharde waarheid: het gebruik van drugs. Een dusdanige hoeveelheid xtc kwam in haar bloed dat haar lichaam er niet tegen was opgewassen. “Ik blijf voor de rest van mijn leven afvragen waarom mijn meisje aan deze troep heeft gezeten”, vertelt vader Rob heftig geëmotioneerd in een openhartig gesprek met Omroep Brabant.
De tranen rollen over zijn wangen. Zijn stemt hapert door een gebroken hart, een onbeschrijfelijke pijn. De 51-jarige Ossenaar kan het plotse verlies van zijn dochter onmogelijk in één woord vangen: onbegrip, verslagenheid, boosheid.
Het nieuws dat Laura vrijwillig drugs heeft gebruikt, kan hij amper geloven. “We voerden altijd goede en persoonlijke gesprekken. Over het leven. Over haar toekomst. We hebben geen seconde aan haar gemerkt dat ze aan dat spul zou zitten.”
Lees verder op omroepbrabant.nl
Doortje Briedé-Bultman