De Britse Seema Jaya Sharma (37) schreef, vlak voordat zij haar gevecht tegen kanker verloor, de tekst: ,,Als ik je echt aardig vind, kom ik misschien wel bij je spoken.'' Haar zoon zette haar boodschap op facebook en gaf Seema's profielpagina, ondanks haar dood, een positieve en luchtige status.
Sharma vocht zes jaar lang tegen de ziekte die op 21 augustus de strijd won. In plaats van een laatste bericht dat mensen tot tranen zou roeren, besloot de vrouw op een andere manier afscheid te nemen. ,,Dit ben ik, Seema Jaya Sharma. Mijn zoon zal jullie op de hoogte houden over wanneer de begrafenis is. Kom alsjeblieft in felle kleuren, het is om mijn leven te vieren, niet om om mijn dood te treuren.''
De dame geeft aan graag te willen dat mensen haar ‘in leven houden’ door plezier te hebben. ,,En elke keer als je glimlacht en het naar je zin hebt, ben ik daar bij jou.'' Voor Sharma is de facebookstatus een manier om vaarwel te zeggen. ,,Als een vogel op je hoofd poept, ben ik dat die even ‘Yo man’ kom zeggen. En als ik je echt aardig vind, kom ik misschien wel bij je spoken.''
© Facebook Seema Jaya Sharma