Op 1 november start Pien Gouka als uitvaartverzorger in de regio Dronten, Swifterbant, Biddinghuizen, Zeewolde en omgeving. Iets kunnen doen voor een ander geeft Pien veel voldoening. Zo is zij als vrijwilligster verbonden aan het hospice in Dronten. Als uitvaartverzorger geeft ze nu verdere invulling aan deze drijfveer. Dit doet zij onder de naam Monuta Pien Gouka.
Pien is moeder van twee zoons en komt uit Dronten. Ze is dus goed bekend met de regio en de mensen die er wonen. Haar zoons moesten er wel aan wennen dat Pien koos voor het uitvaartvak, alhoewel het voor haarzelf een hele logische keuze was. Pien: “Een aantal jaar geleden verbleef mijn schoonmoeder in een hospice. Ik vond het zo mooi om te ervaren hoe liefdevol de vrijwilligers haar verzorgden in haar laatste levensfase. ‘Dat wil ik ook voor een ander kunnen doen’, was mijn gedachte. Ik heb toen een opleiding gedaan om vrijwilligster te kunnen worden bij het hospice in Dronten. Tijdens deze opleiding kwam ik er snel achter dat ik graag meer wilde doen. Niet alleen als vrijwilligster, maar ik wilde er graag mijn werk van maken. Ik wilde meer kunnen betekenen in deze fase van rouw. Mede hierdoor heb ik een opleiding tot uitvaartverzorger gevolgd."