Airport officials are investigating the sudden death of Diana Tolstova Photo: EUROPICS

De dertigjarige Diana Tolstova stierf in de armen van haar echtgenoot toen de metaaldetector op de luchthaven van de Siberische stad Oelan-Oede de werking van haar pacemaker verstoorde. Dat schrijven Britse media.

Drama op de luchthaven van de hoofdstad van de autonome republiek Boerjatië: nadat de Britse toeriste de metaaldetector passeerde, zakte ze in elkaar. Wellicht verstoorden elektromagnetische golven de functionering van de pacemaker.

Echtgenoot Maxim (33): ,,Terwijl we bij de security gate stonden te wachten, had ik papieren aan de veiligheidsbeambten overhandigd waarin stond dat mijn vrouw een pacemaker had''.

'Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar ze ging toch door de metaaldetector. Toen we aan de gate kwamen, werd ze duizelig en zakte in elkaar. Ik nam haar in mijn armen en riep om medische bijstand. Het duurde enkele minuten voordat er doktoren kwamen, die niets konden doen. Diana stierf in mijn armen.'

Lees verder op ad.nl

Doortje Briedé-Bultman