Slachtoffer van flatbrand Nijmegen overleden

• Doortje Briedé

Brandweerlieden bij de seniorenflat in Nijmegen ANP

Een 86-jarige vrouw is alsnog overleden na de brand van vorige week in een seniorenflat in Nijmegen. De vrouw overleed afgelopen nacht aan haar verwondingen.

Burgemeester Bruls zegt dat hij geschokt is door het overlijden van de vrouw: “Mijn medeleven gaat vooral uit naar de familieleden en vrienden van het slachtoffer. Ook de bewoners van De Notenhout wens ik veel sterkte. Ik besef dat dit overlijden voor alle bewoners van de Notenhout een schok is die het verwerken van wat er vrijdag gebeurde, extra moeilijk maakt.”

Lees verder op nos.nl

Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

Opnieuw slachtoffer flatbrand Nijmegen overleden

Opnieuw heeft de brand in een seniorenflat in Nijmegen vorige week een leven geëist. Vandaag overleed een 81-jarige inwoonster aan de gevolgen van de brand. De vrouw is de tweede persoon die overleden is na de brand. In de nacht van dinsdag op woensdag overleed een 86-jarige vrouw aan haar verwondingen. Dat heeft de gemeente Nijmegen laten weten.

De burgemeester van Nijmegen, Hubert Bruls, laat weten: ‘'Ik ben zeer geschokt door dit nieuwe sterfgeval. Mijn medeleven gaat uit naar de familieleden en vrienden van het slachtoffer. Een toch al rampzalige dag krijgt zo opnieuw een erg tragisch vervolg.’'

Lees verder op metronieuws.nl

Doortje Briedé-Bultman
  • Doortje Briedé

Vierde bewoner overleden door flatbrand Nijmegen

Bijna een maand na de brand in een seniorenflat in Nijmegen is er een vierde bewoner van het gebouw overleden. Een 80-jarige bewoonster overleed aan haar verwondingen. De brand ontstond op 20 februari in een cafetaria onder de flat door een technisch mankement.

Eerder bezweken twee andere hoogbejaarde vrouwen en een hoogbejaarde man aan de gevolgen van de brand. Toen de brand in snackbar Ugala oversloeg naar de seniorenflat raakten zestien mensen gewond, onder wie negen ernstig. Nog steeds verkeren er een aantal in zorgelijke toestand. Burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen sprak tegenover persbureau ANP van “vreselijke nieuws” naar aanleiding van het bericht over het vierde slachtoffer.

Lees verder op nrc.nl

Doortje Briedé-Bultman